Планування та організація
науково-методичної роботи на діагностичній основі
“Педагогічній майстерності вчаться,
як вчаться мистецтву музиканта, художника, хірурга…,
навіть якщо у вас є талант”
Методична робота є важливим фактором підвищення професійного та загальнокультурного рівня педагогічних працівників як одного з шляхів реформування освіти, визначеного Законами України “ Про освіту”, “Про загальну середню освіту” (1999р.):
- ст.39: У загальноосвітніх навчальних закладах можуть функціонувати методичні об'єднання, що охоплюють всіх учасників навчально-виховного процесу;
-ст. 37: до повноважень органів державної влади та місцевого самоврядування належить: організація науково-методичного забезпечення, перепідготовка, підвищення кваліфікації, атестація ...
-ст. 41: завдання науково-методичної роботи:
= організація підготовки і перепідготовки та підвищення кваліфікації;
= вивчення рівня навчальних досягнень, вироблення рекомендацій;
= висвітлення в пресі досягнень передового педагогічного досвіду;
= організація співпраці з вищими навчальними закладами;
-ст..44: ... матеріально-технічна база: забезпечення навчально-
методичними та навчально-наочними посібниками, підручниками.
Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника, в тому числі керівників дошкільних, середніх загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів.
Організація методичної роботи ґрунтується:
глибокому аналізі результативності НВП | діагностиці запитів і потреб педагогів | рівня їх професійності | координації різних форм підвищення кваліфікації | спільній діяльності установ та організацій |
Закон України “Про освіту”:
- право вчителя на свободу творчого вибору організаційних форм, методів, способів та місця навчання.
Організація методичної роботи в закладах освіти (районі, місті):
- надати педагогічним працівникам дієву методичну допомогу;
- спонукати кожного вчителя на удосконалення фахового рівня;
- сприяти взаємозбагаченню освітян педагогічними знахідками;
- дати можливість молодим учитися у старших і більш досвідчених;
- підтримати у педагогічному колективі району, міста (школи) дух творчості, прагнення до пошуку.
Методична діяльність вчителів носить:
- прогностичний;
- системний;
- комплексний;
- диференційований характер.
Діагностування ( “діа” – прозорий, “гнозис” – знання, буквально – прояснення. розпізнавання).
Діагноз у педагогіці – це знання причин, що зумовлюють результативність і якість навчально-виховного процесу. Діагностична діяльність керівника школи (методиста) здійснюється у трьох напрямах:
- при вивченні стану викладання предметів, навчальних досягнень учнів (моніторинг);
- при вивченні рівня професійної компетентності педагогічних працівників та їх потреб і запитів;
- при оцінюванні результативності методичної роботи.
Основні методи діагностування:
ü педагогічне спостереження;
ü бесіди, анкетування;
ü педагогічний аналіз;
ü усне та письмове опитування.
Коментарi