Орієнтовна схема наказу про організацію
науково-методичної роботи у закладі освіти
І. Вступна частина
Аналіз методичної роботи за минулий рік:
• проблемні питання, над якими працював педагогічний колектив у минулому навчальному році;
• зростання педагогічної майстерності вчителів школи;
• елементи кращого досвіду, які були впроваджені в практику роботи школи, окремих учителів;
• проведені методичні заходи та їхня ефективність;
• проблемні питання та завдання, над якими працюватиме педагогічний колектив, виходячи з аналізу навчально-виховного процесу та діагностики.
II. Розпорядча частина
1. Визначити форми внутрішньошкільної методичної роботи.
2. Для керівництва та координування методичної роботи в школі створити методичну раду в складі 3-7 осіб (залежно від потреби).
3. Визначити доцільність роботи творчої групи (школи педагогічної майстерності, школи передового досвіду) з конкретної теми, впровадження елементів ППД, роботи опорної школи.
4. Визначити проходження курсової перепідготовки вчителями школи.
5. Забезпечити активну участь педагогічних працівників у роботі районних (міжшкільних) методичних об'єднань, семінарів-практикумів, постійних семінарів, шкіл педагогічної майстерності, школи молодого вчителя згідно з наказом відділу освіти районної державної адміністрації.
6. Скласти зведений графік методичної роботи.
7. Організувати роботу міжшкільних методичних об'єднань на базі школи.
8. Визначити керівників і періодичність засідань (згідно з наказом відділу освіти районної державної адміністрації).
9. Організувати роботу шкільних МО:
а) класних керівників, вихователів ГПД;
б) учителів початкових класів;
в) учителів-предметників (відповідно до потреби).
9.1. Визначити керівників, періодичність засідань.
9.2. Визначити форми методичної роботи з молодими вчителями (школа молодого вчителя, наставництво, стажування).
9.3. Визначити індивідуальні форми методичної роботи в школі, їх тематику й періодичність (консультації, співбесіди, взаємовідвідування уроків, допомога вчителям, які одержали рекомендації за результатами атестації, які навчаються заочно, створити сприятливі умови для самоосвіти тощо).
10. На основі діагностичного аналізу та аналізу навчально-виховного процесу визначити форми, тематику, терміни, відповідальних за колективні форми методичної роботи:
а) семінари-практикуми;
б) психолого-педагогічні семінари;
в) предметні методичні тижні, дні відчинених дверей та ін.;
г) педагогічні читання, конференції, дискусії;
ґ) педагогічні виставки, огляди методичної літератури;
д) конкурси, творчі звіти вчителів та інші традиційні та нетрадиційні форми роботи.
11.Визначити форми роботи з вивчення та впровадження в практику роботи досягнень психолого-педагогічної науки, ППД, нових педагогічних технологій.
12.Узагальнити досвід роботи кращих учителів із конкретно визначеного питання.
13.Організувати випуск методичних бюлетенів, роботу в методичному кабінеті (підготовка та систематизація матеріалів, картотека, виставки, атестація робочих місць та ін.).
14.Визначити тематику інструктивно-методичних нарад, їх періодичність.
15.Контроль за виконанням наказу покласти на .
Директор школи____________ (ім'я, прізвище)
Орієнтовна схема наказу
«Про підсумки методичної роботи за навчальний рік»
1. Виконання завдань, поставлених перед педколективом на навчальний рік:
• виконано повністю;
• часткове виконання — аналіз причин невиконання.
2.Аналіз роботи методичних об'єднань з визначенням цінного досвіду (основні завдання, які стоять перед МО, ступінь їх розв'язання) по предметах, циклах..; вказати, які форми й методи є найефективнішими (за результатами), хто з педпрацівників і в яких видах роботи брав активну участь, які наслідки.
3.Оцінка наслідків підвищення кваліфікації педкадрів, їхнього методичного рівня (спираючись на результати навчальних досягнень учнів з предметів):
а) характеристика й аналіз форм підвищення кваліфікації, результативність:
• виконання плану, причини невиконання;
• мікрогрупи та інші форми роботи з різними категоріями педагогів;
• семінари.
Результати проведення шкільних педагогічних читань, конференцій та інших форм роботи:
• якість рекомендацій, робота з їх виконання в міжатестаційний період;
• проведення відкритих уроків (мета, якість, форма);
• оцінка ефективності допомоги, яку надала адміністрація школи різним категоріям учителів;
б) запровадження нових форм і методів навчання, порівняння їхньої ефективності з тими, що використовувалися раніше (за рівнем навчальних досягнень учнів);
в) характеристика результативності роботи педагогів із забезпечення високого рівня навчальних досягнень учнів;
г) роль заступників директора з НВР у керівництві самоосвітою вчителів, шляхи надання їм допомоги, форми роботи, наслідки.
4. Аналіз рівня навчальних досягнень учнів:
• за підсумками перевірок, діагностичних, семестрових контрольних робіт;
• за результатами державної підсумкової атестації;
Показати динаміку росту чи спаду рівня навчальних досягнень учнів, визначити причини незадовільної роботи, шляхи їх подолання.
5. Аналіз рівня викладання, вихованості школярів (з урахуванням рівня навчальних досягнень учнів).
6. Підсумки роботи над науково-методичною темою.
7. Результати роботи з вивчення ППД:
а) як здійснювалася пропаганда сучасних досягнень науки і ППД, її результативність;
б) досвід яких учителів упроваджено;
в) які ідеї ППД втілені в практику роботи;
г) які досягнення педагогічної та психологічної науки реалізуються;
г) участь в експериментальній роботі.
8. Результати дослідно-експериментальної роботи.
9. Аналіз основних недоліків в організації і проведенні методичної роботи в навчальному закладі (за всіма напрямками):
• перелік недоліків;
• визначення шляхів їх усунення.
10. Перелік завдань на наступний навчальний рік.
Коментарi