Положення про стажування молодих спеціалістів
1. Загальні положення
1.1. Стажування випускників вищих навчальних закладів проводиться в загальноосвітніх школах, в дошкільних закладах терміном 9 місяців, протягом якого молоді спеціалісти виконують посадові обов’язки і отримують заробітну плату згідно штатного розпису. В період стажування молодий спеціаліст користується всіма правами і пільгами, встановленими для працівників даного закладу, виконує обов’язки, покладені на нього трудовим договором і правилами внутрішнього розпорядку, виконує функціональні обов’язки, визначені Статутом загальноосвітнього закладу згідно посади, яку займає, а також відповідними інструкціями та положеннями.
1.2.Основні завдання:
- набуття практичних навичок, необхідних для практичної діяльності;
- вміння застосовувати теоретичні знання, одержані у вищих навчальних закладах, в конкретній практичній роботі;
- набуття і вдосконалення педагогічних навичок виховної роботи з дітьми;
- виявлення ділових якостей молодого спеціаліста з метою найбільш раціонального використання його в системі освіти;
- вивчення передового педагогічного досвіду і подальше освоєння різноманітних методів і сучасних технологічних засобів навчання, що активізують пізнавальну діяльність учнів.
2. Зміст стажування молодого вчителя
2.1. У процесі стажування молодий учитель повинен виявити ступінь володіння знаннями в області педагогіки і психології, свого предмета, методикою викладання шкільного предмета і виховної роботи. За час проходження стажування молодий спеціаліст повинен проявити себе у всіх найважливіших формах роботи вчителя.
2.2. Навчальна робота
Стажист повинен:
- вивчити принципи перспективного і поточного планування навчально-виховного процесу в школі;
- протягом навчального року планувати навчально-виховну роботу зі свого предмета;
- розробляти поурочні плани;
- планувати позакласну роботу у відповідності з планом виховної роботи школи;
- у навчальній роботі на заняттях використовувати різноманітні методи, прийоми, форми, форми і засоби, що активізують пізнавальну діяльність учня;
- брати участь в оформленні кабінетів школи і в організації роботи в них учнів.
2.3. Методична робота:
- стажист входить до складу шкільного і районного методичних об’єднань і бере активну участь в їх роботі;
- вивчає лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і наочні посібники школи з наступним їх використанням у навчальній роботі;
- відвідує уроки досвідчених учителів із свого предмету, вивчає педагогічний досвід вчителів школи;
- за час стажування проводить не менше двох відкритих уроків;
- проводить аналіз знань учнів, використовуючи різні форми опитування, оформляє результати у відповідності з планом роботи школи;
- систематично знайомиться з педагогічною та методичною літературою і бере участь у його обговоренні.
2.4. Робота класного керівника
Стажисти може виконувати роботу класного керівника.
Для цього стажист:
- вивчає склад класу та індивідуальні особливості учнів, складає психолого-педагогічну характеристику класу і і подає його своєму керівнику;
- організує дитячий колектив з урахуванням вікових та психологічних особливостей, добивається згуртованості, активності, ініціативи і творчості в учнів;
- проводить класні години, заходи, направлені на розширення кругозору і зміцнення здоров’я учнів (відвідування театрів, музеїв, водного басейну, прогулянки до лісу, походи тощо) ;
- організовує профорієнтаційну роботу серед учнів і бере в ній безпосередню участь;
- працює з батьками учнів.
3. Відповідальність за проведення стажування молодих спеціалістів покладається на директора загальноосвітньої школи.
3.1. Директор створює молодим спеціалістам умови для виконання плану стажування:
- призначає досвідченого учителя-наставника, знайомить з правилами внутріщнього розпорядку;
- затверджує індивідуальний план стажування молодого спеціаліста;
- відвідує окремі уроки і позакласні заходи;
- підводить підсумки стажування на педагогічній раді в квітні кожного року.
3.2. Учитель-наставник розробляє спільно зі стажистом індивідуальний план роботи;
- надає стажисту щоденну допомогу у набутті професійно-педагогічних знань, умінь, навичок;
- складає розгорнуту характеристику молодого спеціаліста.
4. Загальне керівництво стажуванням здійснюється районним (міським) відділом освіти
4.1. Спеціаліст районного відділу освіти проводить інструктивну методичну роботу із стажистами за планом;
контролює керівництво стажистами зі сторони керівника загальноосвітньої школи, бере участь у проведенні стажування.
4.2. Після завершення терміну стажування (травень) молоді спеціалісти подають в районний відділ освіти письмовий звіт, в якому відображає виконання індивідуального плану, участь у методичні й роботі:
- характеристику керівника;
- конспекти відкритих уроків, позакласних заходів.
5. Підведення підсумків
За підсумками стажування спеціалістами районного відділу освіти видається наказ про результати проходження стажування молодими вчителями.
П Л А Н
заходів методичного кабінету ________відділу освіти районної
державної адміністрації щодо організації роботи з молодими спеціалістами
1. Урочистий прийом вчителів, що починають свою педагогічну діяльність, на районній педагогічній конференції та в районному відділі освіти і методичному кабінеті. (Серпень)
2. Семінар з вивчення “Положення про стажування молодих спеціалістів”. Знайомство основними вимогами до учасників конкурсу “Учитель – стажист року”. Знайомство з методистами методичного кабінету, які координують молодих спеціалістів.
Психологічний тренінг “Спілкування з дітьми та колегами”. (Жовтень)
3. Семінар-практикум на базі однієї із шкіл району з проблеми “Інноваційна діяльність в педагогічному колективі” та надання учителями-предметниками методичної допомоги молодим спеціалістам. Відвідування уроків різного типу. Формування педагогічного портфоліо молодого вчителя. (Грудень)
4. Творча зустріч молодих спеціалістів з учителями вищої кваліфікаційної категорії та з переможцями і призерами конкурсу “Учитель – стажист року”. Психологічний тренінг “Посередництво учителя в учнівських конфліктах”. (Березень)
5. Тиждень молодого вчителя в районному методичному кабінеті (квітень):
- відкриті уроки;
- відкриті позакласні заходи;
- творчі звіти молодих спеціалістів.
6. Підведення підсумків стажування, конкурс “Учитель – стажист року” (Травень)
Положення
про конкурс “Учитель – стажист року”
Щорічний районний конкурс “Учитель – стажист року” проводиться за ініціативою районного відділу освіти, за сприяння районного комітету профспілки працівників освіти і науки та призваний сприяти адаптації молодих учителів до педагогічної професії.
Завдання конкурсу:
- виявлення рівня професійної підготовки випускників вищих навчальних закладів;
- стимулювання педагогічної діяльності молодих спеціалістів.
Учасники конкурсу
В конкурсі беруть участь: учителі, викладачі основ безпеки життєдіяльності, педагоги організатори, вихователі загальноосвітніх закладів, дитячих будинків, що мають педагогічний стаж роботи на більше 3 років та навчальне навантаження не менше 15 годин.
Порядок висунення
Участь у конкурсі є добровільною. Для участі у конкурсі учитель подає в оргкомітет такі документи:
- заявку на участь у конкурсі, в якій повідомляє про себе наступну інформацію: прізвище, ім’я, по батькові (повністю), назву навчального закладу. Який предмет викладає, посаду, стаж роботи;
- розгорнуту характеристику, в якій відображається ступінь професійної підготовки молодого вчителя, активність при виконанні навчально-виробничих завдань, участь у громадському житті колективу, морально-етичні якості;
- методичні розробки уроків, позакласних заходів, наочні посібники, виготовлені своїми руками тощо;
- за бажанням претендента ним можуть бути представлені і інші матеріали методичного характеру: творчі роботи, відгуки, рекомендації тощо.
Організація і проведення конкурсу
Конкурс “Учитель – стажист року ” проводиться щорічно в травні.
Матеріали і заявки на участь у конкурсі подаються в оргкомітет до 20 квітня кожного року.
Конкурс проводиться в два етапи: перший етап – вивчення та оцінювання документів учасників конкурсу з 20.04. до 01.05.; другий етап – заключний.
Діяльність журі
Журі конкурсу на всіх етапах оцінює діяльність претендента за такими показниками і якостями:
- професійні знання психології і педагогіки навчання і виховання;
- ерудиція, широта інтересів;
- винахідливість, бажання і вміння впроваджувати авторський досвід у навчально-виховний процес, створення умов для розвитку ініціативи, інтересу і творчих здібностей учнів;
- організаторські і комунікативні якості;
- відношення колег, учнів, їх батьків (за результатами анкетування, тестування).
Визначення переможців конкурсу
Переможців конкурсу визначають за такими показниками:
- зміст представлених документів;
- зміст і методична грамотність навчально-виховного заходу; успішне виконання творчих завдань.
Переможець і учасники, які зайняли 2 та 3 місце, визначаються за кількістю набраних балів.
Лауреатам конкурсу присвоюється звання “ Учитель – стажист року”, вони нагороджуються дипломами та пам’ятними призами.
Дипломантам конкурсу рішенням районної атестаційної комісії з атестації педагогічних кадрів присвоюється друга кваліфікаційна категорія. Окрім того, для учасників конкурсу встановлюються заохочувальні та спеціальні призи.
Коментарi