Форми методичної роботи з молодими вчителями-стажистами на рівні “школа - відділ освіти, районний (міський) методичний кабінет”
І етап (серпень-жовтень)
Форм і методи роботи з учителями-стажистами на рівні закладу освіти:
Серпень
§ індивідуальна бесіда з кожним молодим учителем;
§ ознайомлення з матеріально-технічною базою школи;
§ анкетування молодих учителів;
§ посвячення в учителі (засідання педради);
§ консультація “Планування роботи вчителя-предметника. Ведення шкільної документації (журнали, календарні та поурочні плани)”;
§ зустріч молодих учителів із досвідченими вчителями школи. Вибір наставників.
Вересень
§ Оглядовий контроль за роботою молодих учителів;
§ організація відвідування молодими вчителями уроків учителів-наставників;
§ консультація “Облік, оцінювання і контроль навчальних досягнень учнів”;
§ практикум “Написання конспектів уроків. Вибір методів і форм навчання відповідно до типу уроку”;
§ проведення тестування “Чи маєте Ви творчу уяву?”;
§ складання індивідуального плану стажування;
§ підготовка наказу “Про організацію стажування молодих учителів у _____ навчальному році” та ін.
Жовтень
§ взаємовідвідування уроків стажистів і наставників;
§ відвідування молодими вчителями уроків членів міжпредметної творчої групи;
§ анкетування “Які труднощі виникають”;
§ консультація “Методика проведення предметних олімпіад”;
§ практикум “Аналіз та самоаналіз уроку”;
§ тестування “Ви оптиміст чим песиміст?”.
На рівні відділу освіти та районного (міського) методичного кабінету
§ Посвячення в учителі (серпнева конференція);
§ інструктивно-методичний семінар;
§ вхідне діагностування;
§ написання наказу “Про організацію роботи з молодими вчителям у ______ навчальному році” та ін.
ІІ етап (листопад – березень)
На рівні навчального закладу:
Листопад
§ відвідування уроків у молодих учителів, які атестуються;
§ тиждень молодого вчителя (2-3 роки педагогічного стажу);
§ практикум “Педагогічне діагностування: методика проведення” (учителі-стажисти);
§ семінар “Моделювання уроку-діалогу. Труднощі у проведення уроку-діалогу” (згідно з результатами діагностування);
§ тестування “Чи маєте Ви творчу уяву?”.
Грудень
§ Консультація “Методика проведення батьківських зборів” (учителі-стажисти);
§ практикум “Моделювання уроку-семінару” (згідно з результатами діагностування);
§ тестування “Перевірте свої можливості”.
Січень
§ Бесіда “Яка література допомагає у підготовці до проведення уроків” (учителі-стажисти);
§ практикум “Моделювання уроку-конференції” (згідно з результатами діагностування).
Лютий
§ Тиждень молодого вчителя (перший рік роботи);
§ практикум “Моделювання уроку-диспуту” (згідно з результатами діагностування);
§ консультації практичного психолога (індивідуальні, групові).
Березень
§ Круглий стіл “Аналіз психолого-педагогічних ситуацій стажистами та наставниками”;
§ консультація “Підготовка учнів до незалежного оцінювання” (для молодих учителів за їхнім бажанням);
§ практикум “Моделювання уроку-консультації” (згідно з результатами діагностування);
На рівні методичного кабінету:
§ Методичні сесії (згідно з планом);
§ лабораторія мікровикладання (згідно з планом);
§ тематичні та індивідуальні консультації (за вибором);
§ клуб молодого вчителя та ін.
ІІІ етап (квітень – травень)
На рівні навчального закладу
Квітень
§ Практикум “Моделювання уроків-заліків” (згідно з результатами діагностування);
§ консультації практичного психолога (індивідуальні, тематичні);
§ методичний тиждень “Я – вчитель” (аналіз та самоаналіз уроків).
Травень
§ Звіт про виконання індивідуального плану стажування;
§ складання характеристик на вчителів-стажистів;
§ педагогічне діагностування;
§ підсумкове засідання школи молодого вчителя;
§ наказ “Про підсумки стажування молодих вчителів”.
На рівні методичного кабінету
§ Зустріч молодих учителів із ветеранами педагогічної праці, наставниками, викладачами ВНЗ;
§ аналіз результатів педагогічного діагностування;
§ планування методичної роботи на наступний рік.
Коментарi