Орієнтовний план роботи школи молодого вчителя «Проблема»
(Школа, №1,2006)
Мета роботи: надати молодим вчителям методичну допомогу в розв’язанні першорядних проблем , подоланні труднощів, з якими зустрічається молодий учитель, підтримати їхню творчу наснагу. бажання плідно працювати.
1-й рік навчання
№ п/п | Місяць | Теоретичні питання | Практичні заняття | Відповідальні | ||
1. | Серпень | Складання календарних та поурочних планів | Оформлення журналу, особистих справ учнів | Завуч | ||
2. | Вересень | 1.Правила оформлення шкільної документації. 2. Постановка мети уроку, вибір змісту, методів навчання 3. Форми організації діяльності учнів | 1. Складання конспекту уроку 2. Формування мети уроку | Завуч Учителі-наставники | ||
3. | Жовтень | Декада наставника | ||||
Консультпункт з пи-тань організації нав-чально-виховної роботи | Відвідування та обговорення уроків учителів-наставників | Учителі-наставники | ||||
4. | Листопад | Психологічні основи діяльності учнів у процесі навчання | 1.Ознайомлення з працями Л. Виготського, П. Гальперіна 2.Відвідування та аналіз уроків | Завуч | ||
5. | Грудень | Учнівський колектив – основа виховання | 1.Складання психолого-педагогічної характеристики учня та класу 2. Розв'язання педагогічних ситуацій | Завуч Класні керівники | ||
6. | Січень | Розвиток пізнавальних інтересів учнів | 1.Конструювання проблемного уроку 2. Відвідування та аналіз уроків | Завуч Учителі-наставники | ||
7. | Лютий | Моральне та патріотичне виховання учнів | 1.Розробка планів проведення уроків мужності, зустрічей з цікавими людьми 2. Розробка, зміст, методика проведення вікторин, КВК, ін | Завуч | ||
8. | Березень | Використання активних форм і методів навчання | 1.Обговорення праць учителів-новаторів В. Шаталова, Є.Ільїна 2. Конструювання уроків-лекцій, уроків-семінарів | Завуч | ||
9. | Квітень | Організація суспільно корисної продуктивної праці школярів | 1.Аналіз форм і методів організації суспільно корисної продуктивної праці 2. Планування літньої трудової чверті | Завуч | ||
10. | Травень | Тиждень молодого вчителя | ||||
Огляд дидактичних матеріалів молодих вчителів | Відвідування та обговорення уроків учителів-початківців | Завуч Учителі-наставники | ||||
2-й рік навчання
№ п/п | Місяць | Теоретичні питання | Практичні питання | Відповідальні |
1. | Серпень | Співбесіда з молодими вчителями «Як вам працюється в нашій школі» | 1.Анкетування «Якої допомоги ви потребуєте» | Завуч |
2. | Вересень | Методичний міст «Вибір оптимальних методів навчання» | 1.Моделювання фрагментів уроків. Навчальна гра. 2. Методика організації навчальної дискусії | Завуч Учителі-наставники |
3. | Жовтень | Методика проведення занять гуртків та факультативів Методична допомога органам учнівського самоврядування | 1.Відвідування та аналіз заняття гуртків та факультативів 2. Відвідування засідання учкому | Завуч Класні керівники |
4. | Листопад | Організація самостійної роботи учнів | 1.Методика роботи на уроці з книгою. 2. Методика проведення лабораторно-практичних робіт | Завуч |
5. | Грудень | Педагогічне керів-ництво моральним вихованням та самовихованням | 1.Розробка правил для учнів 2. Залучення молодих учителів до підготовки та проведення естетичного тижня «У світі прекрасного» | Завуч Учитель музики |
6. | Січень | Інтенсифікації та оптимізація навчального процесу | 1.Конструювання уроку-кон-ференції, уроку-консультації 2. Відвідування та аналіз уроку прес-конференції у досвідче-ного вчителя | Завуч Учитель |
7. | Лютий | Особливості роботи з важковиховуваними дітьми | 1.Складання характеристики учня з девіантною поведінкою 2.Ділова гра: розв’язання конфліктних ситуацій | Завуч |
8. | Березень | Оцінювання та облік результатів навча-льно-пізнавальної діяльності учнів | 1.Форми проведення залікових уроків 2. Розробка завдань для тематичної атестації | Завуч Учителі-наставники |
9. | Квітень | Рол класного керів-ника в координації виховного впливу школи, сім’ї та громадськості. Тематичне планування батьківських зборів | 1. Найефективніші форми і методи роботи з батьками 2. Підготовка та проведення «Тижня сім’ї» | Завуч Учителі-наставники |
10. | Травень | Методичні посиде-ньки «Калейдоскоп педагогічних ідей» | Творчий звіт молодих учителів. Демонстрування фрагментів уроків | Завуч |
Коментарi