Повернутися до звичайного режиму
Професійне становлення молодого вчителя

Кілька напрямів підвищення професійної майстерності.

І. Поглиблення наукових знань

- недоліки вузівської підготовки;

- неперервний розвиток наукової думки, нового змісту навчання.

ІІ. Підвищення психолого-педагогічного рівня

- Студенти на завжди усвідомлюють прикладний характер психолого-педагогічних знань, не сприймають їх як керівництво до дії, не завжди використовують ці знання, поєднуючи їх з реальною педагогічною практикою.

- Педагогіка і психологія постійно розвиваються.

ІІІ. Підвищення науково-методичного рівня

- Педпрактика проходить в ідеалізованих умовах (студенти – до висококваліфікованого викладача – допоможе, поправить);

- на практиці використовуються методичні знання та знання теорії навчання лише до невеликої частини змісту конкретного шкільного курсу.

ІV. Формування професійно значущих умінь і навичок

- планування уроків;

- вміння доступно пояснювати навчальний матеріал;

- загальнонавчальні уміння і навички: писати реферати, оцінювати виступи і публікації тощо.

V. Освоєння культури педагогічного спілкування

- культура мовлення;

- лексика;

- інтонація;

- тактовність невербального спілкування тощо.

VІ. Розвиток здатності працювати в колективі (команді)

- зацікавленість у результативності діяльності свого колеги;

- приймати рішення колективу як свої особисті;

- брати участь у діяльності професійних об’єднань тощо.

VІ. Засвоєння корпоративних норм поведінки

Учитель безпосередньо впливає на внутрішній світ учнів. Він не просто дає знання - він зразок для наслідування, джерело психолого-педагогічного впливу.

Поведінка є засобом виховання. Займати позицію, яка б захищала школу, дітей, його самого від некваліфікованих і однобічних думок.

Авторитетність педагога залежить від дотримання деяких корпоративних правил: закритість інформації про особисте життя. Педколектив має право на закриту інформацію і закрите обговорення проблем.

VІІ. Оволодіння науковим стилем мови

- Мова вчителя – інструмент його діяльності. Грамотно говорить вчитель – грамотно і учень. Правильність термінології вивчаємої науки –правильно засвоює її учень. Але вчителі часто косноязичні, плутають відмінки, неправильно ставлять наголоси, не можуть логічно побудувати речення і пояснення.

- Методична робота повинна звертати увагу на мову вчителя і повинна бути направлена:

= на оволодіння педагогом нормами літературної мови;

= на освоєння наукового стилю мови;

= володіння лексикою педагогіки, психології, конкретних методик.

VІІІ. Освоєння методики науково-дослідницької діяльності

- уміння знаходити, аналізувати і узагальнювати наукову інформацію;

- експериментально перевіряти ефективність нововведень;

- діагностувати рівень розвитку учня;

- допомагати учневі у розвитку елементарних навичок наукової діяльності тощо.

Методична робота ефективна наскільки, настільки педагог володіє рефлексією, здатний об’єктивно оцінити свою роботу.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

12345

Дата останньої зміни 28 Листопада 2018

Цей сайт безкоштовний!