Додаток 3
до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту __10.07_____2012 № _797_______
ПРОГРАМА
розвитку науково-педагогічного проекту
«Інтелект України» на 2012-2017 роки.
№ п/п | Зміст роботи | Терміни | Відпові- дальні | Очікувані результати | |
І. Нормативно-правове забезпечення | |||||
1. | Підготовка та складання договорів про співпрацю з учасниками проекту. | Червень 2012 р. | Науковий керівник | Укладання договорів. | |
2. | Розробка та затвердження в установленому порядку нормативно-правової бази реалізаціїпроектувзагаль-ноосвітніхнавчальнихза-кладах основної школи, у томучислі: Концепціїреалізаціїнауко-во‑педагогічногопроекту «ІнтелектУкраїни»вос-новній школі»; Програмирозвиткунауко-во‑педагогічногопроекту «ІнтелектУкраїни»восновній школі» на 2012-2017 роки; Умов про конкурсне приймання учнів до класів, що працюють за науково-педагогічним проектом«ІнтелектУкраї-ни»; Типових навчальних планів ЗНЗ І-ІІ ступенів, що працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України». | Червень 2012 р. | Науковий керівник, члени науково-методичної ради | Нормативно-правове забезпечення реалізації проекту | |
3. | Розробкапрограмидослід-но-експериментальної роботи,щобудездійсню-ватисянабазіексперимен-тальногонавчальногозак-ладу всеукраїнського рівня Харківської гімназії №169 затемою«Створеннябез-перервноїсистемисупро-водженнянавчанняйвихо-ванняакадемічно здібних таобдарованихучнівосновноїшколизагальноосвітніх навчальних закладів». | Червень – вересень 2012 р. | Науковий керівник, члени науково-методичної ради | Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. | |
4. | Підготовка пакету документів щодо надання навчально-методичним комплектам для 5-9 класів відповідногогрифу МОНмолодьспорту України. | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник, члени науково-методичної ради | Доповнення нормативно-правової бази галузі освіти. | |
ІІ. Організаційне, управлінське та кадрове забезпечення | |||||
5. | Створення за ініціативою загальноосвітніх навчальних закладів та рішеннями відповідних міських (районних), обласних управлінь освіти і науки, молоді та спорту Автономної республіки Крим в регіонах мережі базових загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України». | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник | Створення мережі базових загальноосвітніх навчальних закладів. | |
6. | Контроль за процесом комплектуваннятаоргані-зації навчально-виховного процесувпроектнихкла-сахвідповіднодонорма-тивно-правовоїбази впровадження проекту. | Упродовж терміну реалізації Проекту | Науковий керівник, керівники загально-освітніх навчальних закладів | Реалізація системної моделі навчання й виховання академічно здібних та обдарованих учнів загальноосвітніх навчальних закладів. | |
7. | Створенняпризагальноосвітніх навчальних закладах дошкільних проектних груп, спрямованих на формування академічних здібностей у дітей дошкільного віку. | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник, керівники дошкільних і загально-освітніх навчальних закладів | Створення умов для формування академічних здібностей дітей дошкільного віку. Здійснення лонгітюдних спостережень упроектних дошкільних групах із метою відбору до навчання в проектних класах академічно здібних і обдарованих учнів. | |
8. | Створення науково-методичної координаційної ради з питань розвитку проекту. Визначення групи наукових консультантів і координаторів Проекту. | Липень 2012 р. | Науковий керівник | Ефективне управління процесом реалізації проекту. | |
9. | Забезпечення офіційного представництва проекту в мережі Інтернет. | Упродовж терміну проекту | Науковий керівник | Своєчасне й повне інформування учасників проекту, педагогічної спільноти та громадськості про хід і результати реалізації проекту. | |
10. | Надання громадськості та педагогічнійспільнотіін-формаціїщодоможливос-тейтаперевагмеритокра-тичної системи освіти для навчання й виховання академічно здібних і обдарованих дітей та учнівської молоді, а також про особливості навчально-виховного процесу в проектних класах. | Постійно, упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник, керівники загально- освітніх навчальних закладів –учасників проекту | Інформування громадськості й педагогічної спільноти про методологічні, теоретико-методичні та організаційні засади меритократичної системи освіти, особливості навчально-виховного процесу в проектних класах. | |
11. | Проведеннякурсівпідго-товкипедагогічнихпраців-никівдороботизанауко-во-педагогічним проектом «Інтелект України». | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник | Кадрове забезпечення проекту. | |
12. | Проведення форумів та інтернет-конференцій для педагогічних працівників - учасників проекту з метою підвищення якості навчально-виховного процесу в проектних класах. | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник | Кадрове забезпечення проекту. | |
13. | Участьунауково‑методич-нихзаходах,щопроводять-сяМОНмолодьспортуУк-раїни,Національноюака-демєю педагогічних наук, іншиминауковимиуста-новамитавищиминав-чальнимизакладамизме-тоюоприлюднення та обговорення результатів впровадженняПроекту,а такожвизначенняшляхівйоговдосконалення. | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник, всі учасники проекту | Оприлюднення результатів реалізації Проекту, ознайомлення педагогічної спільноти та громадськості з досвідом навчання й виховання академічно здібних і обдарованих учнів основної школи за науково-педагогічним проектом «Інтелект України». | |
14. | Проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня з проблеми «Створення безперервної системи супроводження навчання й вихованняакадемічноздіб-них та обдарованихучнів основноїшколизагально- освітніхнавчальнихзакла-дів». | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник, директор Харківської гімназії №169 | Методологічне, науково-методичне обґрунтування, експериментальна перевірката апробація моделі безперервної системи супроводження навчання й виховання академічно здібних і обдарованих учнів загальноосвітніх навчальних закладів основної школи. | |
ІІІ. Наукове, навчально-методичне забезпечення | |||||
15. | Теоретичне обґрунтування, розробката експеримен-тальнаперевірканавчаль-но-методичних комплектів длянавчанняучнівпроект-нихкласів загальноосвітніх навчальнихзакладівоснов-ної школи. | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник, керівники творчих груп | Створення навчально-методичних комплектів для навчання учнів проектних класів загальноосвітніх навчальних закладів основної школи. | |
ІV. Діагностичне забезпечення | |||||
16. | Розробкасистемимоніто-рингу щодо визначення ефективності процесу реалізації проекту. | Червень-серпень 2012 р. | Науковий керівник | Розробка діагностичного інструментарію, зокрема щодо визначення ефективності: навчально-виховного процесу в проектних класах; навчально-методичних комплектів із окремих навчальних предметів; системи медико-психологічного супроводження проекту; системи роботи щодо розвитку академічних здібностей в учнів проектних класів. | |
17. | Проведенняплановихмо-ніторинговихдосліджень за змістовими складовими реалізаціїПроекту:педаго-гічною,медико-психо-логічною та соціальною. | Упродовж терміну реалізації проекту | Науковий керівник | Моніторинговий супровід процесу реалізації проекту. | |
V. Матеріально-технічне забезпечення | |||||
18. | Забезпечення проектних класівнеобхіднимитехнік-ними засобами навчання, наочними посібниками, навчально-методичною літературою. | Відповідно до термінів угод про участь у проекті | Керівник навчаль-нихзакла-дів | Матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу в проектному класі. | |
Заступник директора Б. М. Терещук
Науковий керівник
І.В.Гавриш
Коментарi