Рекомендації щодо роботи молодого вчителя над науково-методичною проблемою
І. Вибір науково-методичної проблеми
1. Обрана науково-методична проблема повинна бути актуальною для молодого спеціаліста, в даний момент, відповідати особливостям школи та розвитку освіти.
2. Проблема повинна бути співзвучною сучасним педагогічним ідеям.
3. Проблема повинна бути комплексною, охоплювати як навчальну, так і виховну роботу.
4. Однією з умов ефективного вирішення проблеми є постійна самоосвіта.
5. У ході роботи над проблемою потрібно здійснювати постійний аналіз проміжних результатів.
ІІ. Вивчення літератури і передового педагогічного досвіду з питання
1. Ознайомлення з бібліотечним фондом школи з даного питання.
2. Використання довідкової, енциклопедичної літератури, науково- інформаційних джерел.
3. Ознайомлення з проблемою висвітлення шуканої теми у соціальних мережах.
4. Слухання лекцій, участь у семінарах, вебінарах, практикумах щодо даної теми.
5. Обирання об'єкту передового педагогічного досвіду для вивчення.
ІІІ. Організація роботи над науково-методичною проблемою
1. Розроблення програми діяльності, мети та завдання науково-методичної роботи.
2. Вивчення передового педагогічного досвіду з даної проблеми кращих учителів школи.
3. Відвідування навчальних занять учителів інших шкіл, що працюють над даною проблемою.
IV. Практична робота над науково-методичною темою
1. Впровадження теоретичних положень у практику роботи.
2. Прогнозування можливих результатів.
3. Участь у взаємовідвідуванні уроків.
4. Самоконтроль та самоаналіз.
5. Співпраця з учителем-наставником у разі виникнення утруднення з вирішенням проблеми.
6. Участь у предметних тижнях.
V. Систематизація та узагальнення
1. Вивчення результативності втілення проблеми :
· анкетування;
· контрольні зрізи;
· співбесіди.
2. Проведення діагностування й аналізу отриманих результатів.
3. Звіт про роботу над проблемою на засіданні методичного об’єднання, творчої групи.
4. Презентація індивідуального доробку.
5. Участь у конкурсі професійної майстерності.
6. Самооцінювання.
Коментарi