Модульна програма “Школи молодого вчителя”
Методичним кабінетом розробляється єдина модульна програма, в якій передбачається такі напрями діяльності:
· здійснення заходів із поглиблення психолого-педагогічних знань, методології навчання, вивчення нормативних та інструктивно-методичних документів та матеріалів Міністерства освіти і науки України;
· поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань із суміжних предметів, які викладає молодий педагог;
· ознайомлення з підходами до виховного процесу в школі, до формування всебічно розвиненої особистості на основі традицій національного виховання та особистісно зорієнтованої концепції освіти.
№ модуля | Тема | Зміст модуля (кількість занять) | Форми та методи проведення |
Модуль 1 | Загальні засади організації навчання в школі | · Нормативно-правова база: Закон України “Про освіту”, Закон України “Про загальну середню освіту”, Положення про навчально-виховний заклад системи освіти, Концепція 12-річної середньої загальної освіти тощо. · Статут школи, правила внутрішнього розпорядку, техніка безпеки у навчальному закладі. | Бесіда Інструктаж |
Модуль 2 | Організація навчально-виховного процесу з предмета | · Структура навчальної програми з предмета. · Календарно-тематичне планування. · Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів. · Ведення шкільної документації з предмета. | Практичне заняття |
Модуль 3 | Процес навчання | · Структура процесу навчання. · Компоненти навчання. · Принципи та правила навчання. · Функції навчання. · Етапи навчального процесу. · Рушійні сили навчання. | Теоретичний семінар |
Модуль 4 | Пізнавальна діяльність школярів | · Психологічні особливості пізнавальної діяльності школярів. · Способи формування пізнавального інтересу учнів. · Мотиви навчання. | |
Модуль 5 | Методи навчання | Заняття 1· Суть і функції методів навчання. · Класифікація методів навчання · Словесні методи навчання.Заняття 2· Наочні методи навчання. · Практичні методи навчання.Заняття 3· Логічні методи навчання. · Методи контролю знань учнів.Заняття 4· Ігрові методи навчання. · Методи самоуправління навально-виховним процесом | Семінари практикуми |
Модуль 6 | Форми навчання учнів | Заняття 1· Урок – головна форма організації навально-виховного процесу. · Функції уроку. Мета уроку. · Типи уроку. · Вимоги до сучасного уроку. Заняття 2 · Конструювання уроку за метою, дидактичним завданням та змістом навчального матеріалу. · Вибір методів навчання.Заняття 3· Відкритий урок – особливості підготовки та проведення. · Аналіз і самоаналіз проведеного уроку.Заняття 4· Інші форми навчання: екскурсії, семінари, факультативи тощо. · Мета й завдання форм навчання. | Теоретичний семінар Практичне заняття Відкриті уроки моло-дих учителів Обговорення Семінар-практикум |
Модуль 7 | Виховання учнів у школі | · Суть і зміст процесу виховання · Форми та види виховних заходів. · Методи виховання учнів. · Національний характер виховання. · Критерії вихованості особистості. · Особистісно зорієнтоване навчання і виховання школярів | Проблемний семінар |
Модуль 8 | Роль учителя у навчально-виховному процесі | · Особистість учителя як чинник навчання. · Вимоги до вчителя. · Програма самореалізації вчителя. | Конференція (відкрите обговорення) |
Коментарi