Організація роботи “Школи молодого вчителя”
(Практика административной работы в школе. №3, 2003)
План роботи “Школи молодого вчителя” першого року навчання
Заняття 1
1. Круглий стіл “Основні проблеми вчителя, який починає роботу”.
2. Консультація “Знайомство з локальними нормативними актами навчального закладу”.
3. Мікродослідження можливостей педагогів у навчанні, вихованні, проведенні експериментальної роботи.
Заняття 2
1. Практикум щодо розробки тематичних і поурочних планів. Вивчення методичних розробок “Як підготувати сучасний урок?”, “Конспект уроку”.
2. Консультація щодо оформлення класних журналів.
3. Обмін думками з проблеми “Фактори , які впливають на якість викладання”.
Заняття 3
1. Лекція “Методи вивчення особистості учня і класного колективу”.
2. Практикум “Психологічний аналіз уроку і позакласних заходів”.
3. Вивчення методичних розробок “Вимоги до аналізу уроку і позакласного заходу”.
4. Обмін думками з проблеми “Фактори, які впливають на рівень вихованості учнів”.
Заняття 4
- Лекція “Склад, структура і конструювання уроку”.
- Практикум з проектування методичної структури уроку в залежності від його типу і виду.
- Вивчення пам’ятки “Самоаналіз уроку , типу уроків”.
Заняття 5
1. Лекція “Ефективність уроку – результат організації активної діяльності учнів.
2. Практикум “Постановка мети уроку”.
3. Обмін думками з актуальних поточних проблем.
Заняття 6
- Практикум “Оптимізація вибору методів і засобів навчання при організації різних типів уроків”.
- Тренінг “Мій оригінальний початок уроку”.
Заняття 7
1. Лекція “Психолого-педагогічні вимоги до перевірки та обліку і оцінювання навчальних досягнень учнів”.
2. Практикум “Планування обліку навчальних досягнень учнів”.
3. Вивчення методичної розробки “Форми контролю навчальних досягнень учнів”
Заняття 8
- Практикум “Організація диференційованого підходу до учнів”.
- Вивчення методичної розробки “Діяльність учителя на уроку з особистісно орієнтованою спрямованістю”.
- Консультація “Розвиток творчого потенціалу і самореалізація особистості”.
Заняття 9
- Підведення підсумків роботи “Школи молодого вчителя”.
План роботи “Школи молодого вчителя” другого року навчання
Заняття 1
- Круглий стіл “Психолого-педагогічна культура учителя – основа гуманізації навчально-виховного процесу”.
- Практикум “Триєдина мета уроку і його кінцевий результат”.
- Обмін думками з проблем, з якими стикаються молоді вчителі в роботі.
Заняття 2
1. Круглий стіл “Використання нових інформаційних технологій у навчальному процесі”.
2. Практикум планування різних етапів уроку.
3. Обмін думками з проблем, з якими стикаються молоді вчителі в роботі.
Заняття 3
- Круглий стіл “Форми організації пізнавальної діяльності учнів”.
- Практикум “Аналіз учителем особливостей індивідуального стилю діяльності, самоаналіз уроку”.
- Тренінг проблемних ситуацій.
Заняття 4
- Лекція “Психологічні основи навчання обдарованих і здібних дітей”.
- Практикум “Методика виявлення обдарованих дітей”.
- Обмін думками з поточних проблем роботи молодих педагогів.
Заняття 5
1. Круглий стіл “Вивчення особистості учні в ході навчального процесу і в позакласній роботі”.
2. Нетрадиційні форми вивчення особистості учня (з досвіду роботи).
3. Практикум “Методики вивчення особистості учня”.
Заняття 6
1. Круглий стіл “Психологічні особливості учнів різного віку і врахування їх індивідуальних особливостей при плануванні і проведенні уроків”.
2. Практикум “Прогнозування результатів педагогічних дій учителя”.
3. Обмін думками з поточних проблем роботи молодих педагогів.
Заняття 7
1. Круглий стіл “Навчально-дослідницька діяльність школяра як модель педагогічної технології”.
2. Практикум “Організація дослідницької роботи учнів, Оформлення робіт, підготовка до виступу і захисту проектів”.
Заняття 8
1. Круглий стіл “Психологічні проблеми підвищення ефективності педагогічної взаємодії учителя і учня”.
2. Практикум “Розв’язання конфліктних ситуацій в ході навчального процесу”.
Заняття 9
- Підведення підсумків роботи “Школи молодого вчителя”.
- Виступ молодих учителів з інформацією про свої проекти.
План роботи “Школи молодого вчителя” третього року навчання
Заняття 1
1. Круглий стіл “Психолого-педагогічні основи удосконалення професійної діяльності”.
2. Обмін думками з проблеми “Якості, необхідні вчителям”.
Заняття 2
1. Лекція “Індивідуальний стиль діяльності учителя як важлива умова формування ефективності педагогічної праці”.
2. Мікродослідження “Який твій стиль педагогічної діяльності”.
Заняття 3
1. Лекція “Фізичне і психічне здоров’я вчителя і учня – основа їх творчої діяльності”.
2. Обмін думками з проблеми “Домашнє завдання: як, скільки, коли?”.
Заняття 4
- Лекція “Корекція взаємовідносин в педагогічному середовищі”.
- Практикум з проблеми “Розв’язання конфліктних ситуацій”.
- Вивчення пам’ятки “Опорна схема аналізу конфліктних ситуацій”.
Заняття 5
- Лекція “Основи теорії розвивального навчання”.
- Вивчення пам’ятки “Порівняння традиційного і розвивального навчання”.
Заняття 6
- Лекція “Методика організації колективних способів навчання”.
- Практикум “Робота учнів у парах змінного складу”.
Заняття 7
- Лекція “Професійно значущі особистісні якості вчителя”.
- Діагностика професійних якостей учителя в процесі педагогічної діяльності.
Заняття 8
1. Круглий стіл “Вимоги до кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні кваліфікаційних категорій”.
Заняття 9
- Підведення підсумків роботи школи.
Коментарi